Hatten av för reklambyrå Leo Burnett. De har gjort det igen, skapat en reklamkampagn som är något utöver det vanliga. Den här gången var uppdragsgivaren den välkända snabbmatskedjan McDonalds.

Det här är ett klockrent bevis på att reklam inte längre handlar om omedelbar försäljning… ni vet, 30% rabatt ger ökad efterfågan… nej, idag handlar reklam mycket mer om att skapa en snackis i sociala medier, att få spridning på YouTube och att låta konsumenterna själva sprida budskapet.

Men för att lyckas med det krävs att man tänker utanför boxen. Och det är precis vad man gjort den här gången. Så här har man tänkt:
Vem säger att du inte kan sätta ett pris på kärlek och lojalitet? McDonalds bevisar motsatsen här en familjekram eller ett samtal till mamma ge dig en gratis måltid. Allt går ut på att skapa kontakt med sina kunder, bygga lojalitet och inte minst skapa en snackis. McDonalds själva säger att de ”tror att kärleken kan förändra våra liv”.

Kärlek som reklam, ett leende eller ett skratt och framför allt glädje och en positiv känsla är något som alla varumärken vill förknippas med… så grattis McDonalds, det här är en aldeles strålande kampanj.

Se reklamfilmen genom att klicka här.